- Slutprodukten, alltså priset och förtroendet för mäklaren är det primärt viktigaste och här ligger vårt huvudfokus. Samtidigt blir den totala försäljningsupplevelsen för kunden allt viktigare. Det tror Fredrik Flodin, VD på nystartade Alicia Edelman Fastighetsmäkleri.
Fredrik berättar om en stark försäljningsstart efter endast en vecka i drift och de första kunderna har redan fått uppleva ”Alicia hjärta Scandic” konceptet och är mycket nöjda med sin upplevelse!
Affärsidén bakom nystartade bolaget Alicia Edelman är att leverera ett konkurrenskraftigt försäljningskoncept åt de många människor som bor eller vill kliva in i Stockholm läns bostadsmarknad.
– Många mäklarbolag och mäklare är mycket duktiga men branschen behöver generellt se över sina koncept för att möta kundernas förväntningar på en professionell upplevelse genom hela säljprocessen, säger Fredrik Flodin på Alicia Edelman Fastighetsmäkleri och en av ägarna till Alicia Edelman.
Han tror inte alls på de förutfattade meningar som råder om att små och nystartade bolag kommer få det svårt att konkurrera och överleva. Tvärtom är han övertygad om att dessa bolag kommer bli en stark och viktig aktör att räkna med i den framtida utvecklingen av mäklarbranschen.
– Jag tror att framtidens vinnare blir de företag som kan erbjuda en försäljningsupplevelse där inte bara tjänsten utan också människorna och miljön kommunicerar de värden som varumärket står för, det inger förtroende säger Fredrik Flodin.
– Vårt varumärke ska andas modernitet och ambitionen är att vara ledande i utvecklingen inom branschen och bli den ledande aktören inom mäkleri i Stockholms län. En av hörnstenarna i ”Alicia hjärta Scandic” är att vi har aktivt valt att ta hjälp av varandra och tillsammans arbeta fram detta koncept för att ge kunden den maximala upplevelsen.
En del i resultat av samarbetet är att samtliga kunder erbjuds övernattning under visningsdagarna samt att Alicia Edelmans möten, konferenser och avtalsskrivningar äger rum på Scandic Continental och Downtown Camper by Scandic. Konceptet är nu lanserat och detta samarbete har blivit mycket uppskattat av såväl kunder som mäklare och hotellpersonal.
- "Vi är glada över samarbetet med Alicia Edelman och Alicia Edelmans syn på kundvård och mervärde går i linje med hur vi vill att våra kunder upplever deras vistelse hos oss på Scandic, säger Claes Lanner, Area Sales Director Scandic Stockholm City."
Alicia Edelman ser med stor energi fram emot höstens spännande samarbete med Scandic!