Alicia Edelman - Årets Mäklarkontor 2022!

"Vinnaren av Årets Mäklarkontor har på kort tid gått från idé till att vara ett starkt varumärke med en stor närvaro på en av de tuffaste marknaderna i Sverige. Organisationen är ung, ledarskapet är respektfullt och tydligt, och internkonkurrensen är sund och motiverande. Effektiv kommunikation och feedback leder till ständig utveckling både för individen och gruppen. Ett medvetet fokus på kundrelationer har resulterat i en av de mest och högst rekommenderade fastighetsmäklare i sitt område. Nu expanderar företaget som franchisegivare och vi ser fram emot att följa deras utveckling."

Guldhemmet - Vinnarna 2022, ett initiativ av Hemnet

Torsdag den 23 mars bjöd Hemnet in till den fjärde upplagan av Sveriges största bostads­gala Guldhemmet, där branschens främsta profiler och starkaste insatser prisas. Galan hölls i Eric Ericsonhallen inför 300 gäster. Totalt delades tio priser ut till fastighetsmäklare och bostadsutvecklare, baserade på såväl nomineringar som försäljningsstatistik.

– Vi vill skicka ett stort tack till alla som var med och gjorde gårdagens Guldhemmet-gala till en magisk kväll. Jag är så imponerad över de fantastiska insatser från fastighetsmäklare och bostadsutvecklare som uppmärksammades, särskilt med tanke på vilket utmanande år vi har bakom oss. Den kämparvilja och positiva attityd som finns i vår bransch är verkligen inspirerande, säger Cecilia Beck-Friis vd Hemnet.

Gisela Bruem Cedergren, vd på Alicia Edelman intervjuades inför Guldhemmet-gala som ägde rum 23 mars 2023.

Hur känns det att vara en av finalisterna i Guldhemmet?

– Vilken lycka, vilka utrop och vilken glädje att vara en av finalisterna till Årets Mäklarkontor! Sedan infann sig ju också direkt en spänning hos oss alla inför finalen för nu vill vi ju gärna ta hem priset.

Vad är det som utmärker ert kontor?

– Det som utmärker vårt kontor är människorna och kulturen. Vikten av rätt moral, etik och yrkets hantverk samt vårt oerhörda fokus på goda kundrelationer. I vårt team har vi ett öppet klimat, en hög samarbetsförmåga och ett starkt internt förtroende. Det tar tid att bygga upp och det gäller att hålla i, hålla om och inte släppa taget om det arbetet för att vi ska fortsätta utvecklas som individer, team och bolag.

Gisela fortsätter:

– Sedan delar vi även mål och visioner med våra anställda både på bolags- och individnivå. Vi har också tydliga förväntningar och krav på resultat och vi sätter realistiska mål tillsammans med vår personal och det gör skillnad när vi följer upp utfallet på mjuka såväl som hårda värden. Vi har även lyckats skapa en sund intern kultur vad gäller konkurrens där laget går före jaget, en hjälpande hand väger tyngst och så firar vi våra framgångar tillsammans!

Vad skulle en vinst betyda för er?

– Stolthet! Ett kvitto på att vårt hårda arbete hittills lönat sig och att vår personal är fantastisk! Guldhemmets pris Årets Mäklarkontor skulle för oss vara ett erkännande på att vi som team på Alicia Edelman i alla våra olika roller gjort många saker rätt. Att vi är på rätt väg, både strategiskt och operativt och att vår resa bara har börjat. Vårt mål framåt är att vara bland dom bästa och fortsätta ställa höga krav på oss själva. Vi är som vi brukar säga, glada men inte nöjda!

Vinnarstatyetten är ett graverat hus i mässing. Var skulle ni ställa det om ni vann?

– Detta är definitivt ett pris som vi vill dela med alla! Den självklara platsen skulle vara att skylta upp vår vinst på marmorpiedestalen i ett av våra stora skyltfönster ut mot Upplandsgatan i Stockholm.

Juryn som utsett vinnarna:

Kajsa Crona, regionchef på Tengbom, Tobias Olsson, förbundsdirektör på Sveriges Arkitekter, Anders Carlén, affärsutvecklare inom Bonnier News, Kajsa Hessel, vd på Svensk Byggtjänst, Jonas Rosén, före detta vd på Mäklarsamfundet, Joakim Båge, programledare, rådgivare och investerare, Jenny Persson, ansvarig utgivare för Mäklarvärlden, Jenny Stenberg, vd för Fastighetsmäklarförbundet, Staffan Tell, pr-chef på Hemnet, Aurora Ruuskanen, produktägare för nyproduktion på Hemnet.

Guldhemmet 2022