Årets Medarbetare - Ellen Ackerstierna

Kvällen glittrade av elegans och stjärnglans när Alicia Edelman samlades på Högberga Gård för att delta under Alicia Edelman Gala 2024. I luften vibrerade en upprymd stämning och galan bjöd på flera storstilade höjdpunkter.

Alicia Edelman Gala är ett tillfälle där Alicia Edelman tillsammans firar sina framgångar. Där betonas vikten av att lyfta fram och tacka personalen som konstant arbetar för att föra gemensamma samt individuella mål till liv. En höjdpunkt, som skapade förväntning och spänning bland personalen, var årets prisutdelning där utmärkande och enastående presentationer, dedikation och professionalism hyllades.

Årets Medarbetare var ett av kvällens prestigefyllda priser och delades ut med motiveringen:

”Årets medarbetare kan vara det finaste priset man kan vinna, för det är framröstat av ens närmsta kollegor. Vinnaren av Årets Medarbetare har en ständigt oöverträffad positivitet och hjälpsamhet mot alla i sin omgivning. Hon sprider glädje och energi i gruppen vilket skapar en inspirerande arbetsmiljö på kontoret. Hennes dagliga insats är ovärderlig och gör arbetsplatsen till en energifylld plats för oss alla, samtidigt som kollegorna har ett stort förtroende för att hon utför sitt jobb på bästa möjliga sätt. Årets medarbetare, och personen som fått flest nomineringar i år, är ingen mindre än vår glädjespridare Ellen!”

Gratulerar till priset! Hur känns det att ha blivit framröstad till Årets Medarbetare på Alicia Edelman?

- Åh tack! Wow, det var verkligen superkul att bli framröstad till Årets Medarbetare. För mig kom det som en chock och jag har nog knappt hunnit ta in det än, men jag är väldigt tacksam över att mina kollegor valt att rösta fram mig till att vinna ett så fint pris. Jag tycker att alla mina fina kollegor förtjänar att vinna det här priset. Men att få det här priset mitt första år på Alicia Edelman, har för mig, framför allt blivit en bekräftelse på att saker som jag väljer att bidra med i vardagen på kontoret har en betydelse även för andra – vilket känns toppen!

Vad tror du är nyckeln till att vara en framgångsrik medarbetare och bidra till företagets framgång?

Jag tror att det är viktigt att vara inkluderande, lyhörd samt i allmänhet lite om sig och kring sig – varje dag, till den mån det är möjligt. Vi spenderar mycket tid på vår arbetsplats tillsammans, därför är det av stor vikt att det är en miljö man känner att man vill befinna sig i och är trygg i. Även de saker som kan anses som små; som att hälsa, fråga hur helgen har varit samt återkoppla kring saker och ting – är saker som tillsammans bidrar till att vi bygger en gemenskap i vår företagskultur. Jag anser att det är lika viktigt som resultat, då vi inte kan prestera på topp om vi inte mår bra i grunden. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

Om planerna går som de ska börjar du som mäklare i augusti. Vad tar du med dig från priset in i ditt framtida mäkleri?

- När jag börjar som mäklare i augusti kommer jag ta med mig vikten av att vara en bra kollega, trots att man kör sitt eget race och är iväg på allt ifrån möten och visningar till att komma in på kontoret för att skriva kontrakt eller hålla i ett tillträde. Jag tror att det ibland kan vara lätt att glömma bort sin omgivning i den här branschen, för att det hela tiden händer saker och allt går i ett. Exempelvis att telefonen ringer, man är mitt uppe i en budgivning eller har fullt upp med att förbereda sina objekt.

Jag lever bland annat efter filosofin vill man, så kan man. På samma sätt som man anammar det i sitt arbete anser jag att det är lika enkelt att göra privat, i det här fallet på sin arbetsplats. Vill man vara en kollega som tar sig tiden att hälsa, ta fem minuter för en kaffe i köket eller fråga hur en person mår – så kan man. För mig är det viktigt att se människor i sin omgivning, både för en själv och för andra men framför allt för att man ska bidra till ett bra, trivsamt och tryggt klimat. Det är verkligen något som jag kommer att ta med mig i mitt framtida mäkleri - det får inte glömmas bort!

Årets Mäklarkontor Sverige

Hårt jobb och kompetenta medarbetare lönar sig. Våren 2023 tog Alicia Edelman emot utmärkelsen som Årets Mäklarkontor i Sverige. Här arbetar människor som delar synen på hur viktigt det är att motivera varandra, och att alltid sätta goda kundrelationer i första rummet.