Nya franchisetagare i Vasastan/Norrmalm, Stockholm

Alicia Edelman Fastighetsmäkleri skriver ny historia och tecknar avtal med sin första franchisetagare.

Alicia Edelman har tecknat avtal med fastighetsmäklare Robin Nyvall och Amanda Treutiger som därmed blir franchisetagare i Stockholm. Robin och Amanda kommer tillsammans som delägare äga och driva sin verksamhet i Vasastan/Norrmalm, Stockholm från och med januari 2023.

- Vi har bägge velat ta nästa steg, haft en vilja att starta franchise och har initialt under ett års tid haft en dialog oss emellan och sedan med ledningen vilket resulterat i att vi nu som delägare framgångsrikt har slutit ett franchiseavtal med Alicia Edelman.

- Vi är övertygade om att Alicia Edelman som företag är helt rätt för oss då vi startade våra karriärer här på bolaget, har haft fantastiska år och nu ser vi fram emot att få bygga vår fortsatta framtid tillsammans med bolaget och ledningen. Vi kan och förstår Alicia Edelmans koncept och som första franchisetagare får vi också förmånen att vara med från start och påverka franchiseutvecklingen på Alicia Edelman. Nu vi ser med spänning och glädje fram emot uppstarten som franchisetagare 2023, säger Robin Nyvall.

Alicia Edelman grundades 2018 i Stockholm av Sara Johansson, Fredrik Flodin och Marcus Ljungdahl där de gemensamt öppnade sitt första mäklarkontor och därmed lade grunden för Alicia Edelman. Verksamheten har under en relativt kort tid vuxit både i omsättning och antalet anställda, vilket har lett till att Alicia Edelman i december 2021 öppnade ett nytt större kontor i Stockholm för att kunna hantera denna expansiva fas.

Bostadsmarknaden har de senaste månaderna påverkats av den generella ekonomiska utvecklingen med stigande inflation och räntor samt högre elpriser. Detta har skapat en ökad försiktigheten på bostadsmarknaden under våren vilket även fortsatt prägla marknaden under sommaren och hösten. Från och med april 2022 till och med idag, december 2022, är Alicia Edelman det kontor som sålt flest bostäder i Stockholm inom tullarna enligt Hemnets andelsstatistik*.

Alicia Edelman är ett engagerat mäklarföretag som har stort fokus på kundrelationer och yrkets hantverk och erbjuder marknaden några av de mest framgångsrika mäklarna i Stockholm. Från och med denna höst och med start 2023 kommer Alicia Edelman att fortsätta sin expansion genom franchise.

Gisela Bruem Cedergren är VD för Alicia Edelman Fastighetsmäkleri.

- Det känns mycket speciellt att få välkomna två av våra mest framgångsrika mäklare Amanda och Robin, båda har varit med oss från bolagets start, och nu som de första franchisetagarna i Aliciafamiljen!

- Detta är ett stort steg som går helt i linje med våra mål som bolag och nu fortsätter rekryteringen av nya franchisetagare och etableringen av flera lokalkontor inom Stockholm såväl som övriga städer i Sverige.

- Vi har verkligen möjligheten att erbjuda fler duktiga, ambitiösa mäklare att driva franchise under Alicia Edelman och deras möjligheter är stora då vår Sverigekarta fortfarande är blank och både orterna och områdena är många, säger Gisela Bruem Cedergren, VD.

Avslutningsvis vill vi i ledningen säga varmt välkomna till Amanda och Robin som våra första franchisetagare och vi ser fram emot en spännande och framgångsrik tid tillsammans!

Alicia Edelman Fastighetsmäkleri

PRESSMEDDELANDE - 18 DECEMBER 2022

Årets Mäklarkontor Sverige

Hårt jobb och kompetenta medarbetare lönar sig. Våren 2023 tog Alicia Edelman emot utmärkelsen som Årets Mäklarkontor i Sverige. Här arbetar människor som delar synen på hur viktigt det är att motivera varandra, och att alltid sätta goda kundrelationer i första rummet.